THE INFLUENCE OF BRAND IMAGES AND LIFESTYLE ON BUYING INTERESTS IN MILENIAL GENERATIONS (STUDY ON TICKET.COM ADVERTISING ON TELEVISION)
Keywords:
Brand Image, Lifestyle, Purchase Interest, Millennial Generation, Tiket.comAbstract
This study aims to determine how much influence the brand image and lifestyle on Tiket.com advertisements on television on buying interest in millennials. This research is a quantitative research with multiple linear regression. Supporting theory in this research is S-O-R. The results in this study are brand image variables and lifestyle variables significantly influence buying interest variables. Based on the correlation coefficient of R = 0.439 or 43.9%, it can be concluded that 43.9% buying interest in the millineal generation is influenced by Brand Image and Lifestyle. While the remaining 56.1% is influenced by other factors not explained in this study. In addition, the use of S-O-R theory which is the basic theory in this study is quite effective in seeing how the influence of brand image and lifestyle on buying interest in millennial generation.
References
Amstrong, Gary & Philip, Kotler. 2002. Dasar-dasar Pemasaran. Jilid 1, Alih Bahasa Alexander Sindoro dan Benyamin Molan. Jakarta: Penerbit Prenhalindo. Hlm 153.
Arikunto, S. 2006. Metode Penelitian Kualitatif. Jakarta: Bumi Aksara
Augusty, Ferdinand. 2006. Metode Penelitian Manajemen: Pedoman Penelitian untuk skripsi, Tesis dan Disertai Ilmu Manajemen. Semarang: Universitas Diponegoro. Hlm 129.
Basrowi dan Suwandi. 2009. Memahami Penelitian Kualitatif. Rineka Cipta, Jakarta
Bungin, Prof. Dr. H.M. Burhan, S.Sos.,M.Si., Metodologi Penelitian Kuantitatif edisi 2, Jakarta: Kencana Prenada Grup.
Durianto. 2003. Invasi Pasar Dengan Iklan Yang Efektif, Jakarta : PT. Gramedia Pustaka. Hlm. 7.
Effendy, Onong Uchjana. 2003. Ilmu, teori dan filsafat komunikasi. Bandung : Citra Aditya Bakti.
Ekawati Rahayu Ningsih, 2010. Perilaku Konsumen: Pengembangan Konsep dan Praktek Dalam Pemasaran, Nora Media Enterprise, Kudus, Cet.1. Hlm. 64-66
Ghozali, Imam. 2011. “Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program SPSS”. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Hadi, Sutrisno. 1991. Analisa Butir untuk Instrument. Edisi pertama. Andi Offset.
Ibid. 2011: Prinsip Pokok Periklanan Periklanan dalam Perspektif Global Jakarta: Kencana.
John C. Mowen, Michael Minor. 2002, Perilaku Konsumen Jilid 1, Edisi Ke-5, Erlangga, Jakarta. hlm 333.
Kotler, dan Keller. 2012. Manajemen Pemasaran. Edisi 12. Jakarta: Erlangga.
Kotler, Philip and Keller, Kevin Lane, 2009, Manajemen Pemasaran, Edisi 12, Jilid I, Terjemahan oleh Bob Sabran, Erlangga, Jakarta.
Kriyantono, Rachmat. 2006. Teknik Praktis Riset Komunikasi. Jakarta : Kencana Prenada Media Group.
Kriyantono. 2012. Public Relations & Crisis Management: Pendekatan Critical Public Relations Etnografi Kritis & Kualitatif. Jakarta: Kencana.
Morissan, Periklanan Komunikasi Pemasaran Terpadu, Jakarta: Kencana Prenadamedia Group, 2010. Hlm. 17-18.
Rhenald Kasali. 1995. Manajemen Periklanan Konsep dan Aplikasinya. Jakarta, PT Pustaka Utama Grafiti.
Ridwan, 2003. Dasar-Dasar Statistika,Cetakan Ketiga, Bandung : Alfabeta
Setiadi, Nugroho J. 2010. Perilaku Konsumen. Cetakan 4. Edisi Revisi. Jakarta: Kencana
Siregar, Syofian. 2013. Metode Penelitian Kuantitatif. Jakarta: PT Fajar Interpratama Mandiri.
Sugiyono, 2009. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D, Bandung : Alfabeta
Sugiyono. 2011. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Afabeta.
Tjiptono, F. 2011, Manajemen dan Strategi Merek. Seri Manajemen Merek 01. Yogyakarta: Penerbit Andi Offset. Hlm. 43
Widyatama, Rendra. 2011. Teknik menulis naskah iklan: agar tepat kena sasaran. Cakrawala: Yogyakarta Zulkifli. 2015. Kebijakan Harga Dalam Hubungannya Dengan Pengambilan Keputusan Pembelian Suatu Produk. Jurnal Adminika Volume 1. No. 1, Januari – Juni 2015 Yogyakarta.
https://akadusyifa.com/traveling-adalah-sebuah-gaya-hidup-modern/ diakses pada tanggal 9 April 2019
https://www.genpi.co/inspirasi/6568/traveling-kini-jadi-gaya-hidup-generasi-milenial diakses pada tanggal 9 April 2019.
https://tirto.id/hobi-melancong-generasi-milenial-b2dT diakses pada tanggal 9 April 2019.
https://www.tiket.com/faq diakses pada tanggal 10 april 2019.
https://swa.co.id/swa/trends/tiket-com-digandeng-kemenpar-dorong-15-destinasi-wisata-branding diakses pada tanggal 15 April 2019
https://swa.co.id/swa/trends/tiket-com-targetkan-kenaikan-350-di-tahun-2019 diakses pada tanggal 15 April 2019.

Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Catharina Sekar Ayu Sawitri, Diah Nur Indah Sari

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.